Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Stef Cuore Newbie

| Geregistreerd op: 19 November 2010 | Posts: 19 | Woonplaats: Veendam |
|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 19:03 Onderwerp: Gewichts besparing |
|
|
|
Moi,
Wie van julie heeft de auto gestript om gewicht te besparen?
Ik zit zelf te denken om het 1 en ander weg te halen.
Nu 70Pk nog geen 650 kilo.
Doel .......... 550 tot 600 kilo?
Wat hebben julie weggelaten? _________________ Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent. |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 19:07 Onderwerp: |
|
|
|
nou je kan alles er uit halen
achterbank
achter deurpanelen
abc stylen
kofferbakmat
reservewiel
hemel
vloerbedekking + isolatie
electrische ramen er uit en handmatige er in
het is maar net hoe extreem je wil _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Stef Cuore Newbie

|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 19:14 Onderwerp: |
|
|
|
Ja kan ook de motor er uit halen scheelt ook een hoop. lol
Maar wat heb jij er dan uitgehaalt? Of niks? _________________ Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent. |
|
Naar boven |
|
 |

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 19:17 Onderwerp: |
|
|
|
ik zelf heb er niks uit gehaald ik weet niet hoever je wil gaan, reserve wiel weegt ook paar kilo. wil je nog passagiers mee nemen? je moet ook kijken van is het handig als ik me achterbank er uit haal scheeld wel veel kilo's _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Stef Cuore Newbie

|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 19:29 Onderwerp: |
|
|
|
Wat ik van plan ben nu is:
Achterbank
Reservewiel
Gereedschap
Alle losse onderdelen
Matten, behalve voor
En dan eens zoeken en kijken wat er verder uit kan, zonder dat het lelijk word. _________________ Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent. |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 19:56 Onderwerp: |
|
|
|
Puur functioneel kun je bijna alles eruit halen dat je niet nodig hebt om te rijden.
Denk aan bijrijdersstoel, achterbank, stukken dashboard en stijlen, reservewiel, krik, gereedschap, radio, speakers, deurpanelen, hoedenplank, brandblusser, en je kunt nog veel verder gaan.
De vragen zijn enerzijds hoe ver wil jij gaan, en anderzijds hoe ver ben je nog in orde op de weg. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 20:24 Onderwerp: |
|
|
|
Heb ook al zitten denken op men reservewiel eruit te smijten... ben je wel wat kgs kwijt maar ken je dat...?
Rij je met, dan zal je nooit met platte band staan...
Rij je zonder, dan zal je tegenkomen dat ie eens plat zal zijn...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

| Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Ma 22 Nov 2010, 23:30 Onderwerp: |
|
|
|
waarom zou je er dingen uit gaan halen??? :S
die paar kilo's boeien toch ook niet veel..
En je haalt er veel gemak en alles mee weg....
Of je moet echt gaan racen ofzo, anders dik zonde! _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| Stef Cuore Newbie

|
Geplaatst: Di 23 Nov 2010, 12:18 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet niet of het dik zonde is...... dat is gewoon een persoonlijke mening denk ik.
Op 650 kilo met 70pk maakt 50 kilo heel veel uit!
Voordelen:
Verbruik lager
Meer vermogen in verhouding
Minder gerammel
Natuurlijk stelt het allemaal weinig voor zo los, maar alles bij elkaar maakt wel een verschil. ff wat lager, toch de sportdemper, luchtinlaat aanpassen, gewichtbesparing, turbo... chiptuning.... alles bij elkaar..........
En welk gemak haal ik weg met een achterbank... kan moeilijk op twee plekken tegelijk zitten. Ja en so what dat er niemand meer bij in kan... boeie toch. Heb toch geen auto voor een ander.
En daarnaast, ik wil gewoon graag een vlakke achterkant, met meer laadruimte. _________________ Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 23 Nov 2010, 12:22 Onderwerp: |
|
|
|
Stef Cuore schreef: |
En welk gemak haal ik weg met een achterbank... kan moeilijk op twee plekken tegelijk zitten. Ja en so what dat er niemand meer bij in kan... boeie toch. Heb toch geen auto voor een ander. |
je hebt toch geen vrienden wou je zeggen  _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 23 Nov 2010, 15:17 Onderwerp: |
|
|
|
als je echt gewicht wil besparen zou ik voor plexiglas ramen gaan owkee owkee helemaal legaal is het niet maarjah wie wil tunen moet soms wel eens  _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 23 Nov 2010, 15:55 Onderwerp: |
|
|
|
En niet te vergeten het plaatwerk door carbon panelen vervangen!
En ook in de motorruimte kun je heel wat onderdelen vervangen door lichtgewicht versies.
En er bestaan ook lichtmetalen velgen met een stuk lager gewicht voor die reden. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 23 Nov 2010, 16:11 Onderwerp: |
|
|
|
nou zullen we extreem doen
carbon motorkap
carbon spatborden
plexiglas
lichtmetalen velgen
achterbank er uit
deurpanelen er uit
kofferbak er uit
deel van dashboard er uit
hemel er uit
bijrijders stoel er uit
isolatie er uit
maarja wat wil je bereiken je hoeft er niet mee te racen  _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Di 23 Nov 2010, 16:21 Onderwerp: |
|
|
|
haha Weet je wat je best doet: Zorg gewoon dat je nog 4 wielen en een moteur een stoel en een stuur hebt dan zal het meeste gewicht erwel af zijn  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Stef Cuore Newbie

|
Geplaatst: Di 23 Nov 2010, 20:15 Onderwerp: |
|
|
|
Goed ik kijk wel ff hoe of wat.
Maar is er nu niemand van julie die bewust het gewicht probeert te verlagen  _________________ Confucius: Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat, zolang je niet te stoppen bent. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|