Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Katje Junior Member

| Geregistreerd op: 26 Augustus 2010 | Posts: 128 | Woonplaats: zuid-limburg |
|
Geplaatst: Zo 26 Sep 2010, 11:30 Onderwerp: deurpaneel maken |
|
|
|
ik wil me originele deuren met deuken vervangen voor deuren zonder deuken en electrische ramen
maar daar zit geen deurpaneel meer in.
nou wou ik de bestaande overplaatsen naar de nieuwe alleen de behuizing van boxen en bediening electrische ramen zit niet hetzelfde als bij originele deuren
die bedieningsplaats heb ik er nu zelfs helemaal niet in.
hoe kan ik die aanpassen? heb echt geen flauw idee |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 26 Sep 2010, 14:00 Onderwerp: |
|
|
|
Kun je een foto plaatsen zodat we de verschillen kunnen zien? Ben niet bekend met Civic deurpanelen dus kan me niet echt een voorstelling maken...
En is anders een deurpaneeltje halen op de sloop geen optie, eentje die wel past op de nieuwe deuren?
Deuren aanpassen kan op veel manieren, en je gaat er zo ver mee als je kunt/wil. Als je vrijheid nodig hebt om bepaalde vormen aan te passen, is polyester denk ik de beste keuze. Niet al te leuk spul om mee te werken vind ik zelf, maar als je goed bent zijn de mogelijkheden oneindig. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Zo 26 Sep 2010, 16:19 Onderwerp: |
|
|
|
deurpanelen moeten volgens mij over een komen, alleen zitten er in de knopjes voor electrische ramen en de andere niet want daar zit nu een blindplaatje op. de electrische ramen is een apart mechanisme wat je zelf in kan bouwen. hou wel rekening mee dat dit een rot klus is en je dus raam mechanisme+motor+deurkabelboom+binnenkabelboom moet hebben.
ik heb het bij mezelf ook orgineel ingebouwd en was dagen lang bezig  _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Katje Junior Member

| Geregistreerd op: 26 Augustus 2010 | Posts: 128 | Woonplaats: zuid-limburg |
|
Geplaatst: Zo 26 Sep 2010, 20:23 Onderwerp: |
|
|
|
hmm, ik zal zien .. in iedergeval die deurpaneel erop.. en dan zien we wel weer verder hoe ik die deur op me auto aansluit zodat de boel ook werkt
ant die mechanisme zit er al in.
maar zal van de week ef foto's maken. heb de deuren niet hier aan huis staan maar bij een vriend opgeslagen _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 27 Sep 2010, 9:18 Onderwerp: |
|
|
|
Soms heb je geluk en gebruikt de fabrikant voor alle auto's dezelfde kabelboom en ligt er al een aansluiting voor de elektrische ramen. Als je pecht hebt mag je zelf nog kabels gaan trekken. Dit is natuurlijk wel te doen, maar kost wat meer tijd. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Ma 27 Sep 2010, 16:12 Onderwerp: |
|
|
|
soms moet je delen van bomen vervangen en module's onder het dash
misschien is het al eens voorbij gekomen op het civic forum
http://www.civicclubholland.nl/ _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| bumme Starting Member

| Geregistreerd op: 11 Oktober 2010 | Posts: 82 | Woonplaats: Anjum (Friesland) |
|
Geplaatst: Ma 10 Jan 2011, 17:46 Onderwerp: |
|
|
|
Om hier een nieuwe topic van te maken is ook zonde.
Weet ook iemand hoe je het beste mdf deur panelen maakt.
Hoe bevestig je die dan weer aan je deur? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Ma 10 Jan 2011, 18:45 Onderwerp: |
|
|
|
Ja ik zat ook eens aanzoiets te denken hoe bevestig je dat aan u deur? goede vraag bumme  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 11 Jan 2011, 6:13 Onderwerp: |
|
|
|
gaatjes boren en boutje's en trekmoeren gebruiken
zal vanmiddag eens een plaatje opzoeken ik ben alweer te laat voor het werk  _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| bumme Starting Member

| Geregistreerd op: 11 Oktober 2010 | Posts: 82 | Woonplaats: Anjum (Friesland) |
|
Geplaatst: Di 11 Jan 2011, 11:25 Onderwerp: |
|
|
|
Dan heb je toch altijd die bouten in het zicht? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Di 11 Jan 2011, 14:00 Onderwerp: |
|
|
|
daar komt je deurpaneel weer over heen als je het goed doet tenminste hihihi. achter je deurpaneel heb je toch ruimte? daar komt dan een mdf plaat. en als je geen ruimte hebt maak je ruimte door achter je deurpaneel wat weg te halen zoals ik. ik presteer het om 8 cm diepe speaker in me deur te plaatsen en denk dat audiosystem rolla nog meer heb. die heb zoiezo mdf plaat en demping dat heb ik gezien bij hem _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| bumme Starting Member

|
Geplaatst: Di 11 Jan 2011, 16:55 Onderwerp: |
|
|
|
Ik wil een compleet deurpaneel maken van mdf.
Ik ga de originele deurpanelen helemaal niet gebruiken. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 11 Jan 2011, 17:23 Onderwerp: |
|
|
|
ooooooh dan word het een ander verhaal ja. audiosystem (waarom typ ik altijd eerst soester......) bedoelde alleen voor de speaker om de speaker op te bevestigen.
maar waarom wil je je hele deur van MDF? dan komen er wel bouten in het zicht te zitten ja. of je moet ze klein beetje in willen boren dan plamuren en dan afwerken met lak ofzo. maar dan kan je ze er dus nooit meer uithalen _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di 11 Jan 2011, 17:45 Onderwerp: |
|
|
|
bumme schreef: |
Ik wil een compleet deurpaneel maken van mdf.
Ik ga de originele deurpanelen helemaal niet gebruiken. |
hebben jouw deurpanelen geen rubbers tegen je raam ?? anders kon je wel eens last krijgen van seieuze lekkage's
als je een een foto van de deurpanelen en de kale deur kan posten kan je iets duidelijker zien hoe en wat
als je geen bouten in het zicht wil ben je van klemmetjes ed afhankelijk wat ik niet wil aanraden met een zwaar mdf (net niet passend deurpaneel) _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| bumme Starting Member

|
Geplaatst: Di 11 Jan 2011, 18:40 Onderwerp: |
|
|
|
Heb net een filmpje gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=9sBTDE7fM7o
Dat kan natuurlijk ook.
Word het ook niet te zwaar.
Ik maak morgen wel even foto's. _________________
 |
|