Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Mar-CoZ Starting Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2011 | Posts: 38 | Woonplaats: Hoevenen, Stabroek |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2011, 11:39 Onderwerp: Mogelijkheden tuning |
|
|
|
Beste tuningfanaten/liefhebbers/sympathisanten,
Ik ben zonet trotse bezitter van een Seat Leon 1.6 CRTDI. Nu hij is mooi, standaard sportvering, geblindeerde ramen, xenons, 18" velgen. Maar ik had toch stilaan opties overwogen voor personalisering van men autootje. Ik heb reeds een heleboel opties gaan bespreken en wil het stap voor stap aanpakken.. Toch had ik bij jullie eens geďnformeerd wat de beste aanpak zou zijn. Daar ik toch beetje naar men portefeuille moet kijken zou ik toch graag kwaliteit wensen voor het geld. Waar ik het best mee zou kunnen beginnen.
Bon, het eerste wat ik wou doen is lichtjes verlagen (had al prijs enz. gekregen voor K&W street comfort pack - 1015€) dit is dus al een ietswat grote kost en had ik graag enkele andere ideetjes gehad of is dit werkelijk de moeite om te overwegen (heb al standaard sportvering en vind dit een kost die nog niet zo noodzakelijk is, tenzij het echt groot verschil qua rijgedrag oplevert en waar voor z'n geld is?). Als je een schroefkit neemt, gaan ze moeilijk doen op de extra keuring? Of kan dit vastgemaakt worden, zodanig dat er op keuring geen punt van wordt gemaakt?
Het tweede wat ik sowieso van plan was is (na +3000km op teller), luchtfilter en chiptuning. Is dit een must als je chiptuning overweegt? Wat voor type luchtfilter is hier het meest geschikt voor? Mijn grille is het type dat volledig dichtgemaakt is, speelt dit een rol?
Of is het beste om de luchtfilter sowieso als 1 van de eerste dingen te plaatsen?
Vervolgens was mijn intentie om remklauwen te vervangen en dan optisch te gaan tunen, nu het optische zijn zaken die sowieso voor ieder smaak verschillend is. Dus daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. Wel had ik een vraagje ivm de remklauwen, ik heb nu zo een start/stop systeem en ESP enz.. mijn vraag was of hierdoor ook electronica is gemoeid met men remsysteem? Of is het alsnog eenvoudig om die remklauwen te vervangen?
Indien jullie nog voorstellen (bij voorkeur ietswat vakkundige) hebben, zou ik ze graag horen! Liefst wel binnen de wettelijke mogelijkheden aub
Alvast bedankt!! _________________ Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk) |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

 | Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2011, 12:24 Onderwerp: |
|
|
|
ik vermoed dat je uit belgie komt aan je taal gebruik. daar zijn de regeltjes net wat anders als hier in nl.
over het verlagen. je hebt nu zo beetje bij de duurste verlagings set gekeken. ook wel 1 van de beste hoor. er zijn ook goedkopere setjes maar het is wat je zelf wil. hoe lager je auto hoe stugger deze word. dus minder comfort. het rijgedrag daar in tegen is veel beter en je kan lekkerder de bochten door.
over het luchtfilter. ik zou zeggen lees het forum even door. lucht filter heeft alleen nut als je meer motorisch veranderd. chiptuning net zo. je zou dan al een chip op maat moeten nemen. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2011, 13:51 Onderwerp: |
|
|
|
hey, welkom,ik heb ook standaard sports veering, vind het dus ook niet nodig om andere te plaatsen aangezien hij al een uitstekende baan ligging heeft als je wil verlagen moet je idd een schroefkit nemen,
dan stel jezelf naar keuze je hoogte en laagte in.
mijn k&n filter kun je op maat voor jou wagen bestellen.
mss helpt deze link wel: http://www.how2tune.be/main.php |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2011, 19:18 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je benzine of diesel? In geval van diesel zou ik dat luchtfilter niet doen, is vrij zinloos. Bij benzine heb je misschien iets betere gasrespons en iets sportiever geluid, maar verwacht geen enorme verbetering. En 't is zeker geen must, standaardfilter is prima.
Qua verlaging moet je hier in België op de keuring een attest tonen van je verlagingsset. Of zelfs 2. Eén van de fabrikant, en één van de inbouwer (zelf doen is dus geen optie). Daardoor ben je dus verplicht je te wenden tot betere merken, en verkooppunten in België, evenals een bedrijf om het te laten inbouwen die deze attesten erbij kan leveren.
Ga ook niet té laag, voor de keuring moet de bodemvrijheid 11cm zijn (geloof met 2cm tolerantie).
Ik weet niet hoe laag je wil, en hoeveel comfort je bereid bent in te leveren. Zelf vind ik de standaard sportvering van veel auto's al een hele verbetering. Maar da's persoonlijk. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 8 Feb 2011, 13:39 Onderwerp: |
|
|
|
waarom moet het in BE zo moeilijk zijn om je auto wat op te leuken dacht eerst oww best leuk land aangezien de BTW daar anders is dan hier maarja als je geen ene reet aan je wagen mag doen wat is daar dan de lol van?
ik snap hun niet
over het verlagen je kan al klaar zijn voor ongeveer 150 euro tot 1500 euro tis maar wat je er voor over heb. _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 8 Feb 2011, 19:21 Onderwerp: |
|
|
|
Sja, hier hoeft je wagen maar 1 dag per jaar in orde te zijn voor de keuring. En veel tuning fanatics hebben dat er wel voor over. Politie deed er nooit zo moeilijk over, in tegenstelling tot NL (spreek uit ervaring). _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Wo 9 Feb 2011, 16:19 Onderwerp: |
|
|
|
geloof zelfs niet dat de polite hier bij ons zelf weet wat mag en niet mag ze houden hun daarmee niet bezig omdat ze meestal er geen verstand van hebben hier worden opgefokte bromfietsen zwaar geviseerd, spreek ook uit ondervinding  |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Wo 9 Feb 2011, 16:42 Onderwerp: |
|
|
|
in nl worden dingen apk goedgekeurd en vervolgens word je ermee aangehouden ook ervaring mee  _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 9 Feb 2011, 19:35 Onderwerp: |
|
|
|
Omdat daar APK over bepaalde veiligheidsnormen gaat, en heeft niet direct iets te maken met de regels van wat mag en wat niet buiten deze normen om.
Hier gaat de keuring wél over wat wel of niet mag op de weg. Alleen in praktijk weten die mannen daar soms evenveel als de politie die Jelle al noemt  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 10 Feb 2011, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
ik werd toen ook aangehouden na me apk op de justy en toen moest ik ook de motorruimte laten zien omdat hij niet wilde geloven dat het maar een 1,3 niks was.
aangezien de veerpootbrug er overheen zat vond de agent het verdacht veel op zijn oude ( jeugdtijd) GTI lijken hahahahaha stumpertsss maar goed vind het allemaal zo'n gedoe ik wacht dalijk wel ff af wat er onder me import civic zit  _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|