Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| bdbroker Newbie

| Geregistreerd op: 12 April 2011 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Di 12 Apr 2011, 11:38 Onderwerp: Engine swap |
|
|
|
Ik heb een vraag over het swappen van een motor.
Stel dat ik een S2000 heb, en wil er een rotatiemotor in leggen. Hoe gaat dat allemaal in zijn gang? En dan doel ik een beetje op het elektrisch gebeuren. Omdat de twee een totaal verschillend kabelboom hebben e.d.? Je neemt de kabelboom van de rotatiemotor in het geheel over, dus ook met de ECU / MMS. Hoe moet je dan verschillende andere signalen zoals eventueel olie druk, turbo druk e.d. over brengen naar een meter in de cabine? Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het starten van het voertuig enzo?
Met vriendelijke groet,
bdbroker |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Di 12 Apr 2011, 11:59 Onderwerp: |
|
|
|
in principe bouw je (meestal het blok met complete kabelboom en randapparatuur in
zodoende zou je meer aan de wagen en zijn kabelboom moeten aanpasssen dan aan het blok of zijn kabelboom
Quote: |
Hoe moet je dan verschillende andere signalen zoals eventueel olie druk, turbo druk e.d. over brengen naar een meter in de cabine? |
ik denk dat je op een aantal 'race' meterjes doelt ?
deze zijn meestal wel ergens af te tappen maar dat kan je beter op een forum vragen waar mensen bekend zijn met dat soort blokjes
het starten van de wagen zou gewoon met de sleutel moeten gebeuren
 _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 12 Apr 2011, 13:09 Onderwerp: |
|
|
|
Tja, als je deze vragen moet stellen begin je er zelf beter niet aan.
Want meestal bouw je dan ook het volledige instrumentarium over.
Dat is ook de reden dat men met een motorswap vaak een motor
neemt uit eenzelfde type, maar dan krachtiger. De randapparatuur
past dan meestal "zo", of is makkelijker passend te maken. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 12 Apr 2011, 19:03 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb wel vaker gehoord dat er in een S2000 een 2jz motor in woor gehangen van een toyota supra mk4 dat zou je eens op youtube moeten bekijken.
maar vergis je niet in het werk wat er bij komt als je van 2 verschillende merken 1 auto gaat maken
je ziet het al bij kaya en dat is van mitsu naar mitsu en het past al niet lekker eigen motorsteunen moeten maken enz enz  _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|