Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| hovic Starting Member

 | Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 13:54 Onderwerp: Extra vermogen door betere uitlaat? |
|
|
|
Hoi,
Ik ben een newbe op het gebied van autotuning.
Heb gisteren een Honda Integra aangschaft.
Hij is op zich bloedsnel, maar wil langzamerhand wat verder gaan.
Zo heb ik gekeken naar een open luchtfilter. Ben nog steeds niet erover uit of dit beter voor het motorblok is of niet. Zag een mooi RVS dingetje van Green, €250,=.
Nu ben ik al een poosje op internet complete logboeken van tuners aan het 'streamen' en doornemen, maar kom er maar niet uit.
Waar de één zegt dat een filter wel meer vermogen geeft, zegt de ander dat een uitlaat beter is.
Hmm, daar komen we dan op deze vraag: Een betere (dus niet originele) uitlaat, geeft dat meer vermogen? Ik kan me ergens voorstellen dat het spelen met de doorvoer een punt geeft dat druk en ontluchting in de uitlaat optimaal is.
Iemand een idee?
Nogmaals, ik ben een newbe en wil gewoon iets goeds voor mijn auto.
Ik zag veel rvs uitlaten e.d.
Wat ik wil (die honda is een beetje een racekar) is een soort ferrari achtig geluid: Jankend als je optrekt en ook lekker grommen.
Er zit nu een standaard uitlaat onder met een powerluchtfilter van honda zelf.
Kan iemand (die al wat ervaring heeft, of veel verstand er van) mij tip geven over een goede uitlaat?
Grtzz, John |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:00 Onderwerp: |
|
|
|
Open luchtfilter is niet slecht, maar verwacht er zeker geen wonderen van (zoals merkbare vermogenswinst). Meestal is je gasrespons iets beter en trekt die wat hoger door in de toeren. Natuurlijk is een goede inlaat wel een must als je nog een stuk verder gaat met motorisch opvoeren.
Met goede luchtinlaat bedoel ik dan niet enkel een luchtfilter, maar ook een optimale aanzuigbuis voor koude lucht vanaf de grill. Zonder dat zul je er meer nadeel dan voordeel van ondervinden.
Uitlaat is beetje hetzelfde verhaal. Verwacht van enkel een sportuitlaat geen wonderen, maar het is wel een kleine schakel die meespeelt als je je blok verder wil gaan opvoeren.
Geluid verschilt nogal per merk en type demper, wellicht vraag je dat beter op een Honda community waar mensen met verschillende dempers op jouw type auto kunnen toelichten hoe het geluid is.
RVS is vrij duur materiaal, maar zoals de naam al zegt roest het niet dus wellicht gaat zo'n uitlaat langer mee dan de auto  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

 | Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:07 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
maar zoals de naam al zegt roest het niet dus wellicht gaat zo'n uitlaat langer mee dan de auto  |
Indien je de wagen teminste niet perto rijd. uitlaad kan namelijk ook kappot zijn dan Haha (sorry slechte grap, maar het moest eruit xp) _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| hovic Starting Member

 | Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:08 Onderwerp: |
|
|
|
En in wat voor opzicht moet ik denken aan 'een goede inlaat?'
Wat raad je aan?
Er zit nu een silicone aanzuigstuk met een vierkante filter.
Zie
voor een afbeelding van 'een onder de motorkap' foto.
Wat raad je aan om dat te verbeteren? |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

 | Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:13 Onderwerp: |
|
|
|
Je meot eens aan louwi vragen, hij zit ook op een forum. Ik weet vooral dat daar veel japanse wagens opzitten daar zullen ze je veel beter kunnen helpen ivb met uitlaat, vermogen, reiniging enzo... Niet dat je bij ons niet welkom bent e  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:14 Onderwerp: |
|
|
|
Het beste is een zo kort mogelijke weg naar voren in of onder je grill, waar die koude rijwind vangt. En ik zeg nu zo kort mogelijk, maar in realiteit is het zoeken naar een compromis waarbij je de route uit de buurt van hete delen van je motor houdt.
Wat de beste manier is voor jouw auto weet ik niet, wellicht kunnen ze je bij een Honda club of community daar meer over vertellen, want da's een merk/model specifieke uitleg. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|