Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| IRONMAN Newbie

 | Geregistreerd op: 31 Januari 2013 | Posts: 13 | |
|
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2013, 15:39 Onderwerp: |
|
|
|
Dat hele doosje is eigenlijk een nieuwe ECU voor de auto dus een nieuwe motormanagementsysteem = chiptuning |
|
Naar boven |
|
 |
| IRONMAN Newbie

 | Geregistreerd op: 31 Januari 2013 | Posts: 13 | |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2013, 17:29 Onderwerp: |
|
|
|
Oke dus dat is alsware chiptuning en dat hoef ik dan niet meer te doen oke oke. Maar ik ben dus nu zover:
Die turbo die in de link stond, maar die levert tog standaart 310pk of moet je wat aan de motor doen?
Die Motormanagement.
Een intercooler kan je die bij hulsen turbo tuning laten plaatsen?
Kan de motor met dit alles probleemloos draaien zonder stuk te gaan of moet ik nog iets meer aanpassen?
Oja kan elke sportuitlaatsysteem erop of moet die ook op de nieuwe dingen afgesteld worden?
En als je een intercooler heb moet of kan je dan nog een sportluchtfilter plaatsen? _________________ Aanstormend TUNER! |
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2013, 21:34 Onderwerp: |
|
|
|
IRONMAN schreef: |
Oke dus dat is alsware chiptuning en dat hoef ik dan niet meer te doen oke oke. Maar ik ben dus nu zover:
Die turbo die in de link stond, maar die levert tog standaart 310pk of moet je wat aan de motor doen?
Die Motormanagement.
Een intercooler kan je die bij hulsen turbo tuning laten plaatsen?
Kan de motor met dit alles probleemloos draaien zonder stuk te gaan of moet ik nog iets meer aanpassen?
Oja kan elke sportuitlaatsysteem erop of moet die ook op de nieuwe dingen afgesteld worden?
En als je een intercooler heb moet of kan je dan nog een sportluchtfilter plaatsen? |
Met 310 pk zou er normaal gezien het een en ander moeten gebeuren zodat dit kan gebruikt worden.... of je een intercooler kan plaatsen bij hun weet ik niet, wat ik wel weet is dat dit broodnodig is voor de hoge temperaturen zo'n turbo maakt... Als je je hele uitlaatlijn vernadert naar een sport-type zou dit van elke fabrikant moeten mogelijk zijn...
Ik zou het niet doen zo'n opgepepte gti... mijn redenen:
de basismotor is in mijn opzicht niet sterk genoeg van zichzelf om al die pk's te verwerken gedurende lange tijd...
Voor die +- 3000 € dat je eraan kwijt bent verkort je de levensduur van je wagen enorm
chiptuning tot daaraan toe maar het verwisselen van een turbo is een flinke klus, zozeer de installatie niet maar alle onderdelen die vervangen moeten worden dat je motor niet opblaast als je hem op z'n staart duwt.
Zoals eerder vermeld heb ik het over: de pistons zelf, de standaard krukas/koppeling/kleppen... die moeten in mijn opzicht wel veranderd worden wil je 310pk beginnen persen en dat alles is allemaal veeeeel €€€ |
|
Naar boven |
|
 |
| IRONMAN Newbie

 | Geregistreerd op: 31 Januari 2013 | Posts: 13 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2013, 19:12 Onderwerp: |
|
|
|
Die turbo upgrade zijn voor motorblokken vanaf 1.6 die golf gti heb een 1.8 warom zou dat de motor dan veel minder lange levensduur geven? Zou een audi a4 1.8T zoiets beter kunnen trekken dan? En ik ben we'll bereid om die euros uit te geven als de motor we'll gewoon normaal meegaat. _________________ Aanstormend TUNER! |
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2013, 19:38 Onderwerp: |
|
|
|
IRONMAN schreef: |
Die turbo upgrade zijn voor motorblokken vanaf 1.6 die golf gti heb een 1.8 warom zou dat de motor dan veel minder lange levensduur geven? Zou een audi a4 1.8T zoiets beter kunnen trekken dan? En ik ben we'll bereid om die euros uit te geven als de motor we'll gewoon normaal meegaat. |
Je hebt het principe van een turbo niet zo goed voor...
Je kan een 50cc motortje met een turbo laten werken maar wat ik bedoel met slijtage is gewoon ook vlugger slijtage. De motor werkt veel krachtiger als voorheen en daarom slijten verschillende componenten vlugger af. Die audi kopen zou ik nu niet doen je kan in het algemeen stellen dat de VAG motortjes sterke beestjes zijn.
Even een simpel niet zo heel relevant voorbeeld.
Als je als mens de motor bent en de xtc is de turbo dan ga je toch ook na afloop van je 'rush' veel meer 'versleten' zijn  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2013, 22:25 Onderwerp: |
|
|
|
...en als je vantevoren fit bent, zul je minder afknappen.
Zo ook met de motor, het is belangrijk dat die in goede staat is. Indien die al wat ouder is, best eerst reviseren. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| IRONMAN Newbie

 | Geregistreerd op: 31 Januari 2013 | Posts: 13 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2013, 22:57 Onderwerp: |
|
|
|
Weetje wat ik ga het gewoon doen! Oke oke de motor slijt we'll sneller maar elke motor slijt door de jaren heen sowieso, maar welke levensduur denken jullie dan als ik um gewoon netjes warmrijd, en na een stuk rijden ff flink gas hebben gegeven um nog ff 1a2 minuten aan laat staan voordat Ik um uitzet? Ook heb ik gehoort dat als je motorblok door de jaren heen in de soep draait je beter een nieuw blok kan kopen als reviseren en dat dat juist voordeliger is, met andere woorden de nieuw opgezette onderdelen eraf halen inclusief die turbo, en er dan gewoon een nieuw blok in gooien. Wat denken jullie? _________________ Aanstormend TUNER! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 5 Feb 2013, 20:08 Onderwerp: |
|
|
|
Hangt er maar net vanaf wat het aanbod is van vervangblokken voor je wagen, en wat die kosten in goede staat. Probleem met vervangblokken is dat je nooit helemaal weet hoe goed ze nog zijn, tenzij die ook gereviseerd zijn. Dan blijf ik liever bij een blok dat ik ken, reviseer die, onderhoud die goed, en heb er lang plezier van.
Het punt is dat je motor meer vermogen te verduren krijgt dan waar die voor gemaakt is, dus het is gewoon belangrijk dat die in goede staat is. Mogelijk zul je een aantal onderdelen ook moeten vervangen door betere. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| HCnijmegen89 Newbie

 | Geregistreerd op: 20 Mei 2013 | Posts: 4 | Woonplaats: Hoensbroek |
|
Geplaatst: Ma 20 Mei 2013, 18:33 Onderwerp: |
|
|
|
als motortuning kun je nog denken aan het vervroegen van je ontsteking. Dit moet je wel professioneel laten doen. Je kan een verlichte vliegwiel monteren of de originele laten afdraaien. Ook kun je een set sport nokkenassen monteren. Er zijn nog 100derden andere methodes.
Als je je verdiept in hoe een motorblok in zijn geheel werkt dan kom je er ook vanzelf achter hoe je je blok kan verbeteren. Eens tip is dus om veel te googlen en eventueel boeken leest over de werking van een motorblok. |
|
Naar boven |
|
 |
| HCnijmegen89 Newbie

 | Geregistreerd op: 20 Mei 2013 | Posts: 4 | Woonplaats: Hoensbroek |
|
Geplaatst: Ma 20 Mei 2013, 18:36 Onderwerp: |
|
|
|
je kan een openluchtfilter het best monteren vlakbij een punt waar je rijwind naar binnenkomt. De lucht van je rijwind is namelijk koeler als de lucht onder je motorkap. Je kan een rvs buis tussen je luchtfilter en blok monteren . Dit omdat een rvs buis geen randen of ribbels heeft en dus een rechte en sterke stroom lucht naar binnen zuigt.
Tune ze |
|
Naar boven |
|
 |
|
|