Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| JTW Engineering Newbie

 | Geregistreerd op: 7 Augustus 2010 | Posts: 8 | Woonplaats: Oosterhout |
|
Geplaatst: Za 7 Aug 2010, 10:32 Onderwerp: Re: tips gezocht voor wat extra pktjes |
|
|
|
Chippen is een pre. Laat je motor ademen, lucht filter, uitlaat, etc. Een dunner verpakking voor het cylinderkop installeren. Voor PK per euro, nitrous oxide?! Doe maar 150pK jets, dan heb je echte een kick. Je kunnen ook je achter stoelen uitwerpen, zoveel mogelijk gewicht uitwerpen.
Voor de paar harde knallen, je kan een (te) groot uitlaat installeren, maar verliest je wat pk. Of je timing verkeerd maken(!) Maar ik zou dit niet doen!
vectra4life schreef: |
hallo.
ik heb eventjes een vraag,
zijn er manieren om niet al te duur extra pk te winnen op een opel vectra 1.8I uit 1995?..
en hoe kan ik als ik plankgas geef en daarna gas loslaat een paar harde knallen krijgen?
hoop snel wat van jullie te horen! |
_________________ Custom CNC machining
JTWengineering.com |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Zo 17 Okt 2010, 8:55 Onderwerp: |
|
|
|
misschien een beetje lullig wat ik nou gaat zegge maaree.....
vectra is al niet een hele snelle auto...
uhmm tja koop een andere iets met minder gewicht ofzo. _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Quattro Newbie

 | Geregistreerd op: 18 Oktober 2010 | Posts: 7 | |
|
Geplaatst: Di 19 Okt 2010, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
het is een beetje lastig altijd met dat opvoeren, namelijk als je geen turbo hebt kan je je auto ook niet opvoeren (tenminste niet voor weinig) goedkope en makkelijke aanpassingen doen, zelfs chiptuning, haalt zo weinig uit dat je het verschil haast niet merkt. ik heb zelf ook een motor zonder turbo, maar daar moet er ook een op, of andere motor in, want dan kun je veel verder gaan dan wat je anders zou winnen met dure nokkenassen, geflowde kanalen en dat soort ingrepen. |
|
Naar boven |
|
 |
| hovic Starting Member

 | Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 21:05 Onderwerp: |
|
|
|
Waarom roepen garages dat cold-air-intake beter is? Mijn filter zit vooraan bovenin mijn motorkap.
Is in dat geval een idee om een klein gaatje in de luchtinlaatslang (vlak bij de motor) te maken en een temperatuurmeting te doen (-50-150C temp meter) en dan te proberen wat koelere lucht geeft?
Ik begrijp overigens dat Jappen massflowsensors inbouwen. Maar koelere lucht zorgt wel voor grotere %zuurstof, dus ik vraag mij (als newbe) echt sterk af of het nu wel of geen resultaat geeft.
De één zegt van wel, de ander van niet.
Bij motor-filters.nl ofzo kun je GREEN kitjes kopen. Dit zijn met RVS inlaatstuk en komen op €250,=
Je hebt deze ook met silecone die kost €142, maar geven mij het gevoel dat daar meer warmte overgedragen wordt door de omgeving.
Maar is het nu wel of geen goede investering?
Ik heb een vtec blok, draait 10000rpm (8.5 tot rood, 1500 rood), ik hoor Jesse over sneller in hogere toeren.
Heeft het daarom al voor mijn auto een goed effect?
Heeft iemand een creatief idee hoe ik dit kan meten?
Dus wat zou een goede test zijn (heb in een straal van 100km geen dyno) om te testen of een GREEN filter wel of geen effect heeft?
Is het aanpassen van bougies (betere ontsteking..?) een goed idee? En zoja, hoe pak ik dat aan?
Groet, John |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Za 6 Aug 2011, 9:08 Onderwerp: |
|
|
|
k zal me als ik jou was ff op een honda forum aanmelden en daar wat vragen stellen.
hun zijn egt honda gericht bezig dus weten hun precies wat je wel en niet kan doen met die blokken.
en als je zegt dat je meer pk's eruit wil halen komen ze zoiezo wel met advies
aangezien ik zowat elke honda die ik ken met een cold-air-intake zie rijden denk ik wel dat het werkt.
de meeste trekken het filter door tot rechts onder bij de voorbumper en boren daar een paar gaten voor nog meer lucht
en bougie's kunnen idd ook een hoop goedmaken. maar daar weet ik niet zo heel veel over.
weet alleen dat voor mijn blok (Mitsubishi 4G63) niet de dure platium dingen, maar juist de NGK BPR6ES de beste bougie is.
kost 4 euro per stuk zoiets  _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 6 Aug 2011, 23:56 Onderwerp: |
|
|
|
Trap overigens niet in die verkooptruuks van bougies met speciale vorm electroden, dubbele vonk, vonkverbreders, enz... Allemaal flauwekul, normale bougies zijn prima. Heb zelf met NGK ook de beste ervaringen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 9 Aug 2012, 13:21 Onderwerp: |
|
|
|
hovic schreef: |
Waarom roepen garages dat cold-air-intake beter is? Mijn filter zit vooraan bovenin mijn motorkap.
Is in dat geval een idee om een klein gaatje in de luchtinlaatslang (vlak bij de motor) te maken en een temperatuurmeting te doen (-50-150C temp meter) en dan te proberen wat koelere lucht geeft?
Ik begrijp overigens dat Jappen massflowsensors inbouwen. Maar koelere lucht zorgt wel voor grotere %zuurstof, dus ik vraag mij (als newbe) echt sterk af of het nu wel of geen resultaat geeft.
De één zegt van wel, de ander van niet.
Bij motor-filters.nl ofzo kun je GREEN kitjes kopen. Dit zijn met RVS inlaatstuk en komen op €250,=
Je hebt deze ook met silecone die kost €142, maar geven mij het gevoel dat daar meer warmte overgedragen wordt door de omgeving.
Maar is het nu wel of geen goede investering?
Ik heb een vtec blok, draait 10000rpm (8.5 tot rood, 1500 rood), ik hoor Jesse over sneller in hogere toeren.
Heeft het daarom al voor mijn auto een goed effect?
Heeft iemand een creatief idee hoe ik dit kan meten?
Dus wat zou een goede test zijn (heb in een straal van 100km geen dyno) om te testen of een GREEN filter wel of geen effect heeft?
Is het aanpassen van bougies (betere ontsteking..?) een goed idee? En zoja, hoe pak ik dat aan?
Groet, John |
CAI cold air intake kan wel degelijk meer pk's toenemen als deze goed is gemonteerd en op de beste plek.
Zoals maak gaten in de voorbumper rechts geloof ik en plaats daarachter je openluchtfilter. wel met buizen naar boven naar je inlaat dan werkt deze het beste Zoveel mogelijk koudenlucht je inlaat in laten komen.
Als je gewoon een openluchtfilter direct in de motorruimte neer ploft kan je erop wachten dat deze niet werkt het klinkt alleen leuk en daar houd het mee op. _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| johngtt Newbie

 | Geregistreerd op: 11 Mei 2013 | Posts: 2 | Woonplaats: tilburg |
|
Geplaatst: Za 31 Aug 2013, 14:47 Onderwerp: |
|
|
|
Ga een avondje op markplaats zoeken naar een C20LET blok prop die in je vectra en klaar.
Past ''meestal'' 1 op 1.
Kost je minder dan al die ALL SHOW BUT NO GO troep. |
|
Naar boven |
|
 |
| Florence42 Newbie

 | Geregistreerd op: 26 Januari 2021 | Posts: 1 | |
|
Geplaatst: Do 28 Jan 2021, 6:09 Onderwerp: |
|
|
|
h.lamphen schreef: |
jah oke
maar als je de open filter gewoon bloot voor in de bumper legt heb geen vermogens winst eerder verlies
+ dat je l filter vuil word en nat en doordat je filter ingeolied word gaat meestal je lmm eraan
dan moet je al een kast maken en naar die kast koude lucht heen leiden
maar het volume en die geluids buffer wat er tussen zit zijn heel belangrijk
is geen onzin !! zijn niet gewoon milieu eisen
mijn test ervaring is dat je met een open filter meestal meer pk's verliest dan dat je wint
bovenin misschien 5 pk winst
onderin 10 pk verlies
dus wat heb je liever
5 pk extra 2000 toeren lang (piekje)
of 10 pk extra 4000 toeren lang
MVG
H.lamphen
www.tuningfactory.nlrembourser crédit |
Hallo, weet je zeker dat als we het open filter aan de voorkant van de bumper blootleggen, we geen vermogenswinst zullen verliezen? |
|
Naar boven |
|
 |
|
|