Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Zo 12 Jun 2005, 21:19 Onderwerp: klepdeksel pakking blow up! |
|
|
|
wat mij gisteren is overkomen dat heb ik nog niet eerder meegemaakt was in de stad aan het rijden omdat ik nog wat dingen moest kopen voor de grote beurt! van mijn GSI.
op eens rook ik verbrande olie had in het begin zoiets van zow die auto voor mij die stinkt en rookt want afentoe zag ik wat rook
ik sla af en de stank blijft ook de rookpluimen bleken onder mijn moterkap uit te komen meteen de moter uitgezet en uitrollend naast de weg gezet. ik open de moterkap een vette rookpluim en alles onder de olie! en het ding was net weer helemaal schoon gemaakt
ik kijken en zie meteen dat de pakking er helemaal uitligt.
ik had zelf geen gereedschap dus de anwb gebelt dik een uur moetten wachten en hij heeft de pakking met speciale tape weer bijelkaar geplakt.
en er op gezet en op zich lekkte hij nog minimaal als de moter draaide.
kon er in iedergeval mee thuis komen +- 10 km rijden
op zich niet erg een nieuwe pakking van 15 euro en klaar.
maar ik baal er zo verschrikkelijk van dat ik 5 maanden geleden het hele blok uitelkaar heb gehaalt om alles te reviseren de kop was helemaal bling bling nu is alles weer goor en vuil alles voor niets gedaan
en kan ik weer op nieuw beginnen kan veel hebben maar de moter en moterruimte moet schoon zijn.
hier wat pics die ik met mijn foon gemaakt heb.
als je goed kijkt zie je dat de hele pakking! er finaal uit ligt het blauwe randje was de sealing kit die een paar km's er voor nog mooi onder het deksel zat.
bleh alles onder de olie
ik baal hier zo ontzettend van  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 13 Jun 2005, 0:31 Onderwerp: |
|
|
|
Balen man
Motor poetsen is iets waar ik niet aan begin, 't is ongelofelijk mooi maar je blijft ermee bezig om 't constant schoon te houden als het gebruikt wordt...
Btw kun je de eruit gelopen olie niet gewoon voorzichtig met de tuinslang voor 't grootste deel eraf spuiten? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| ki Junior Member

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Wo 22 Jun 2005, 16:04 Onderwerp: |
|
|
|
Nooit tuinslang of koud water gebruiken om het motorcompartiment te reinigen! De motor laten warmdraaien, motorkap openen en de wagen een 10-tal minuten laten staan met open motorkap om de uitlaatcollector dicht bij de motor en de eventueel aanwezige turbo te laten afkoelen. Na 10 minuten heeft het blok nog ongeveer 80° wandtemperatuur en dan met de hogedrukreiniger met 90°C water erop. Alternator en uitlaatcollector en turbo niet direct bespuiten!
Vervolgens inzepen met speciaal daarvoor voorziene detergent die je met de compresseur moet vernevelen en dan weer met de hogedrukreiniger erop.
remember: de alternator ten allen tijde ontzien!
Weet dat het reinigen van de motor elke grote onderhoudsbeurt mag maar dat je klodden gaat krijgen met de elektronica op de motor (vooral sensoren, connectoren, ...). De motor is ook voorzien van een beschermende coating dus die is na de eerste beurt weg, het blok gaat dus na enkele jaren corroderen t.g.v. het reinigen. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Jun 2005, 18:18 Onderwerp: |
|
|
|
Hey Bedankt voor de tip!  _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 0:33 Onderwerp: |
|
|
|
Wat ik meestal doe is het gewoon netjes met n spuitbus valma motorreiniger en een doekje, t is even werk maar je krijgt geen water waar t niet moet zijn.
Dan kun je 2 dingen doen, het zooitje inspuiten in teflon spray, dan is t aardig beschermd, maar wil je t ECHT goed doen, plak dan alle delen die niet kaal zijn, en dus ook niet corroderen af, en zet alles in hitte bestendige blanke lak. Doe n paar lagen en t corrodeert de eerst komende 6 jaar niet meer. Vanaf dan is het: motorreiniger, schoon vegen, en klaar. En bijhouden is het halve werk!
Voordeel aan een schoon motorruim? Als iets gaat lekker, dan weet je meteen WAAR het lekt!  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|