Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 27 Jun 2005, 22:17 Onderwerp: |
|
|
|
Vandaag heeft mijn NX het op de snelweg (gelukkig in de file) op bijna dezelfde manier begeven.
Bij mij bleek het de Bobine te zijn; dis doet het niet meer. Ik heb er nu een Nood-bobine inzitten van de WegenWacht, morgen een nieuwe zoeken... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 29 Jun 2005, 20:18 Onderwerp: |
|
|
|
Eindelijk wat goed nieuws, ik ga de Escort morgen gefixt en wel ophalen!
Probleem bleek de stroomverdeler zelf te zijn, en een klein stukje bijhorende electronica voor de aansturing (welke alleen aanwezig is op de weinig voorkomende "bijna-injectie modellen" zoals SaphireNX al aanhaalde).
In verhouding vallen de kosten erg mee... Gezien de garage een aantal niet-nieuwe maar nog wel goede (en geteste) onderdelen heeft kunnen regelen ben ik ongeveer de helft kwijt van wat het zaakje nieuw gekost zou hebben, en da's duur Arbeidsuren zijn ook laag, ben ik op gematst!
Ben er nog redelijk goed mee weggekomen, al kost deze tegenslag me nu bij elkaar genoeg om voor de komende maand bij voorbaat blut te zijn  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2005, 21:57 Onderwerp: |
|
|
|
Ben net terug, m'n autootje is weer thuis!! en hij rijdt weer prima!
De vorige stroomverdeler kwam van de sloop en bleek in niet al te beste conditie meer te zijn, het electronicablokje dat erbij hoorde bleek de eerste van 16 jaar geleden nog te zijn en was gewoon overleden.
Alles vervangen, en ze zijn zo goed geweest ook m'n accu even op te laden. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Vr 1 Jul 2005, 14:49 Onderwerp: |
|
|
|
blij dat het is opgelost nn best aardig van die jongens om ook ff je accu op te laden  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Jul 2005, 18:48 Onderwerp: |
|
|
|
Dus toch de stroomverdeler blij dat je auto weer rijdend thuis is van AMSE.
nu hopen dat je nog naar ITW kan.  |
|
Naar boven |
|
 |
| 323girl Junior Member

 | Geregistreerd op: 1 Juli 2005 | Posts: 305 | Woonplaats: maastricht |
|
Geplaatst: Vr 1 Jul 2005, 21:07 Onderwerp: |
|
|
|
Idd mooi! Is dus wat ik aanvankelijk al dacht, de ontsteking...
Maar t vreemde vind ik dat de carb geen hol aan benzine in spoot toen we daar op AMSE stonden.
ps: Dit was dus maximus.... moet gaan oppassen nu primeragirl ook op mijn pc forum't op Car Tuning Forum  |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Jul 2005, 22:35 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Maar t vreemde vind ik dat de carb geen hol aan benzine in spoot toen we daar op AMSE stonden. |
Dat hoeft niet zo heel raar te zijn hoor!
Ik kan alleen uit ervaring spreken met mijn DeLorean, maar
daarbij schakelt de benzinepomp pas in als er een pulssignaal
uit de onderbreker komt...
Dat is een beveiliging; als je een ongeluk krijgt en de motor valt stil
stopt ook meteen de toevoer van brandstof, dus minder kans op brand.
Ik begrijp uit Jesse's verhaal dat het stukje electronica
de ontstekingsversterker of de electronische onderbreker
(met fotocel of spoel) is, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 8:52 Onderwerp: |
|
|
|
kan, maar jesse heeft n vol mechanische carb volgens mij... en een mechanische benzinepomp... maar misschien heb ik ook ergens een electrisch iets over t hoofd gezien. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 17:09 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
kan, maar jesse heeft n vol mechanische carb volgens mij... en een mechanische benzinepomp... |
Volgens mij heeft 'ie idd een mechanische carb,
maar wel met 1 of ander vaag semi-injectiesysteem erbij...
Misschien zit er wel ergens een electrische
brandstofklep, net als bij een Diesel ofzo...
Ik weet het ook niet zeker, doe alleen maar wat "educated guesses"... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 18:44 Onderwerp: |
|
|
|
Als 'k wat moet slopen en foto's ervan maken hoor ik 't wel
Mijn carb. is inderdaad mechanisch, brandstofpomp zou ik echt niet weten. Ontsteking is weer een geval apart, want de carb.modellen hadden normaal een stroomverdeler zonder electronica maar met een vacuumaansluiting, terwijl de injectiemodellen het zooitje door de ecu aangestuurd hebben.
Ecu heb ik niet, echter wel een electronisch aangestuurde stroomverdeler waarvoor onder de motorkap een klein electronicablokje zit. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|