Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Okt 2003, 0:50 Onderwerp: Metertjes; welke en waarom!? |
|
|
|
Ik heb voor mijn NX een raamstijl meter-houder op
de kop kunnen tikken. Deze heeft plek voor 3 metertjes,
maar ik kan maar niet beslissen watvoor metertjes ik
wil gaan toepassen...
Eentje ligt er vast; een voltmeter, analoog met zwarte wijzerplaat.
Ik overweeg ook een Stroommeter, maar vind het eigenlijk niet zo'n
prettig idee dat bijna alle stroom (alleen de startmotor niet) door
de cabine naar dat metertje moet en weer terug...
Klokje heb ik al, toerenteller, branstofmeter en temperatuur ook,
en "dubbele" wil ik niet... Een Fuel-Air ratiometer staat misschien
wel stoer, maar heeft geen nut als je niets kunt bijregelen (bijv.
met een Apexi); ik heb een carburateur, dus kan weinig ingrijpen...
Daarom mijn vraag;
Wie heeft er hier WAT aan meterjes en WAAROM _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Zo 26 Okt 2003, 11:15 Onderwerp: |
|
|
|
oliedruk en olietemp! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Okt 2003, 12:45 Onderwerp: |
|
|
|
Richard schreef: |
oliedruk en olietemp! |
WAAROM
Ik zie daar zelf namelijk niet zo heel erg het nut van.
En ik ben daarin niet de enige, hè Jesse?
Mijn DeLorean heeft een oliedrukmeter, maar die
wijst boven 1000 rpm toch altijd hetzelfde aan... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 26 Okt 2003, 21:36 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Richard schreef: |
oliedruk en olietemp! |
WAAROM
Ik zie daar zelf namelijk niet zo heel erg het nut van.
En ik ben daarin niet de enige, hè Jesse? |
Misschien ist gewoon leuk om te hebben
He also schreef: |
Mijn DeLorean heeft een oliedrukmeter, maar die
wijst boven 1000 rpm toch altijd hetzelfde aan... |
Jah, meestal beweegt ie alleen wat omhoog bij het starten, veel meer zal er niet bewegen.
Maar aan de andere kant een voltmeter zal ook bijna altijd hetzelfde aangeven _________________
Laatst aangepast door Jesse op Ma 27 Okt 2003, 16:27, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 27 Okt 2003, 15:43 Onderwerp: |
|
|
|
hmm 'k had hiervoor een renault clio 16v, ook met olietemp en druk metertjes, en de olietemp in de gaten houden is altijd goed natuurlijk!
De druk was in die auto toch ook goed in de gaten te houden hoor... |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 5 Nov 2003, 10:53 Onderwerp: |
|
|
|
Richard schreef: |
hmm 'k had hiervoor een renault clio 16v, ook met olietemp en druk
metertjes, en de olietemp in de gaten houden is altijd goed natuurlijk! |
OK, waarschijnlijk neem ik ook een Olie-temp meter, dan weet
ik wat duidelijker wanneer ik kan gaan gassen en is de motortemp
ook wat beter af te lezen dan op de nieuwe balkjes-display
Bovendien is dat makkelijk aansluiten met een peilstok-zender
Quote: |
De druk was in die auto toch ook goed in de gaten te houden hoor... |
Kom ik toch weer terug op wat je aan de oliedruk kunt concluderen...
Als de druk helemaal wegvalt gaat het druklampje toch aan?
Wat is er aan de hand als mijn druk ineens hoger of lager zou worden??? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 7 Nov 2003, 15:16 Onderwerp: |
|
|
|
Hoger worden zal hij zomaar niet denk ik, maar mocht hij wegvallen is er toch iets niet in orde neem ik aan!? Hij moet meen ik bij bepaalde toerentallen ongeveer bij bepaalde waardes staan. Is per auto/motor verschillend natuurlijk. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 8 Nov 2003, 10:19 Onderwerp: |
|
|
|
Richard schreef: |
Hoger worden zal hij zomaar niet denk ik, maar mocht
hij wegvallen is er toch iets niet in orde neem ik aan!? |
Daar heb je dus het lampje voor...
Overigens refereren ze in de USA naar dat lampje als
"The Idiot Light" bij auto's met een oliedrukmeter _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 8 Nov 2003, 16:34 Onderwerp: |
|
|
|
Doe je het toch zo: metertje installeren, lampje eruit slopen en wat anders voor in de plaats zetten _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 11 Nov 2003, 9:03 Onderwerp: |
|
|
|
Richard schreef: |
Hij moet meen ik bij bepaalde toerentallen ongeveer bij bepaalde waardes staan.
Is per auto/motor verschillend natuurlijk. |
Klopt...
Volgens mijn boeken moet bij een 100NX de druk bij stationair
tussen 1,1 en 1,7bar liggen en bij 2000rpm rond de 2,9 tot 3,5bar.
Ik heb gisteren/vannacht mijn meterset besteld; Volt, Oliedruk en
Olietemp, had eigenlijk toch liever een Amp-meter gehad, maar
kon er geen vinden met een zogenaamde "Externe Shunt"
en zonder dat wil ik het niet, want dan moet ALLE stroom
door de cabine en moet ik dikke kabels leggen onder de
A-stijl houder en dat gaat niet passen...
Voor de Olietemp heb ik een peilstoksensor mee besteld,
da's wat makkelijker installeren en dan hoef ik mijn pas
ververste olie ook niet af te tappen.
De Oliedruk-sensor komt in de plaats van de originele,
de nieuwe heeft zelfs een ingebouwde schakelaar, dus
het originele lampje op het Dashboard blijft ook werken...
Weekje wachten op mijn spullen nu, maar kan over twee
weken toch pas weer aan de NX werken; dit weekend eerst
naar Zandvoort met de DeLorean! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| MarcRS Starting Member
| Geregistreerd op: 28 December 2003 | Posts: 53 | Woonplaats: Friesland |
|
Geplaatst: Do 1 Jan 2004, 15:57 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb in mijn RSje 3 meters (buiten de standaard meters om)
Turbo druk meter (Equus)
Olie temp meter (Equus)
Olie druk meter (Equus)
waarom deze meters in mijn auto: Turbodruk; omdat ik met een In car boost controle omrijdt en dan moet je toch weten hoever je je druk omhoog zet!
Olie temp; naja spreekt voor zich, niet eerder gaan racen dan dat de motor op een 90graden zit (meeste autos +/-20km rijden)
Olie druk; om de druk in het carter te meten, met een druk meter kan je problemen verkomen (als er iets in de motor gebeurd)
Waarom het merk Equus? omdat die goed en niet al te duur zijn, ik wil op een gegeven ogenblik graag VDO erin hebben maar dat heeft geen prioriteit...
Greetz M-RS _________________ Old Fords Never Die, They Just Get Faster |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 1 Jan 2004, 22:08 Onderwerp: |
|
|
|
Persoonlijk vind ik die van Equus nie echt mooi...
De witte van Autostyle wel, maarja zit ook weer een hoger prijskaartje op!
Waar heb je ze eigenlijk geplaatst Marc? Ventilatieschacht opgeofferd? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| MarcRS Starting Member
| Geregistreerd op: 28 December 2003 | Posts: 53 | Woonplaats: Friesland |
|
Geplaatst: Ma 12 Jan 2004, 18:58 Onderwerp: |
|
|
|
jah, ik heb in engeland (Nomad racing) een vent pot replacer gekocht, daar kunnen 3 meters in... _________________ Old Fords Never Die, They Just Get Faster |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 12 Jan 2004, 23:07 Onderwerp: |
|
|
|
Heb ik ook al overwogen, vind 't alleen een minpunt mijn ventilatie eraan op te offeren... 't wordt hier 's zomers behoorlijk heet de laatste jaren _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Do 29 Jan 2004, 3:45 Onderwerp: |
|
|
|
Tja, wij hebben AS twee metertjes (olie temp en Ampere) in het dash zitten,
al best wel lang en nog steeds niet aangesloten .. Ziet er best leuk uit verder
Als ik dat toch zelf kon doen he pfff... |
|
Naar boven |
|
|
|
|