Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| doncoli Newbie
| Geregistreerd op: 6 Oktober 2006 | Posts: 24 | Woonplaats: Exloo |
|
Geplaatst: Di 10 Apr 2007, 17:16 Onderwerp: gas FX, Lpg of LPG G3 ????? |
|
|
|
Door een steeds krapper wordende portemenee ben ik eens gaan nadenken over een auto op LPG/G3/FX. Maar ik kom er niet achter waarin het verschil nu zit. Bij mijn bezoek aan de Autorai zag ik dat GasFX pas uitkan als je 12000 km per jaar rijdt. Iemand hier enig idee hoe ze hier bijkomen.
Vraag die em net te binnen schiet:
is Lpg net als diesel pas interresant bij lange afstanden rijden??? _________________ In Bezit van Mazda 323F uit 1993.
Beginnend tuner/styler |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 10 Apr 2007, 17:19 Onderwerp: |
|
|
|
Kijk hier eens
klik _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 11 Apr 2007, 16:26 Onderwerp: |
|
|
|
Ja daar hadden we het inderdaad al over LPG en G3... Maar dat FX heb ik nog niet van gehoord, wat is dat dan? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| doncoli Newbie
| Geregistreerd op: 6 Oktober 2006 | Posts: 24 | Woonplaats: Exloo |
|
Geplaatst: Wo 11 Apr 2007, 16:31 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Ja daar hadden we het inderdaad al over LPG en G3... Maar dat FX heb ik nog niet van gehoord, wat is dat dan? |
zie www.gasfx.nl voor info hierover misschien is het wel gewoon een andere naam voor lpg g3 _________________ In Bezit van Mazda 323F uit 1993.
Beginnend tuner/styler |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 0:30 Onderwerp: |
|
|
|
Gewoon een "merknaam" voor een specifiek systeem en service behorende bij een LPi-systeem...
Vergelijk het maar met IEEE 1394 dat door uitvinder Apple FireWire
is gedoopt en door Sony consequent iLink genoemd wordt...
Heet anders, is hetzelfde... |
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 15:42 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt.
En G3 is niet meer dan een norm.
GasFX haalt die norm, en is dus een G3 systeem. _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| cobra Newbie
| Geregistreerd op: 23 April 2007 | Posts: 11 | |
|
Geplaatst: Wo 25 Apr 2007, 9:07 Onderwerp: |
|
|
|
G3: meer wegenbelasting dan benzine (zwaardere gewichtsklasse oa) maar goedkoper dan diesel. Zeer goedkope brandstof maar minder zuining dan benzine (als je op benzine 1:12 rijdt, ga je naar 1:10 ong). Soms kleine tank. Soms minder kofferruimte. Geen vermogensverlies tov benzine.
Gewoon gas: alleen doen bij oldtimer, is nml VRESELIJK duur in wegebelasting, duurder nog dan diesel! Geeft ook vermogensverlies (ong 10-15%).
Diesel is lang niet zo goedkoop meer als vroeger. Én veel meer wegenbelasting. |
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Vr 27 Apr 2007, 11:45 Onderwerp: |
|
|
|
gewoon gas is 30 euro duurder dan g3 per maand.
Ten alle tijde.
g3 krijg je simpelweg ca. 375 euro koring per jaar op de wegenbelasting omdat g3 aan bepaalde milieunormen voldoet. _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
|
|