Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 14:54 Onderwerp: wegstuiteren |
|
|
|
als ik 120 rij over de snelweg en ik geef iets gas bij dus richting 130 140 en k ga over hobbels heen stuiterd heel de achterkant van mijn auto van links naar rechts.
iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen ????? _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 15:45 Onderwerp: |
|
|
|
Minder harde veren monteren, minder lucht in je banden en minder gas geven...
En FWD wil ook nog wel eens schelen |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:06 Onderwerp: |
|
|
|
neej dat is het niet
het is egt dat de auto gaat zwabberen over de weg. is gewoon bijna gevaarlijk ben al bijna keer m8 verloren _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Simon B Starting Member
| Geregistreerd op: 26 Augustus 2007 | Posts: 58 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:20 Onderwerp: |
|
|
|
als je nou gewoon langzamer rijdt op rechte stukken zonder hobbels, heb je er geen last van _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:38 Onderwerp: |
|
|
|
Controleer idd bandenspanning eens, en wat voor schokbrekers/veren heb je? En zijn die nog in goede staat?
Anders de uitlijning misschien? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:44 Onderwerp: |
|
|
|
volgens mij uitlijning.
veren zou je er meer last van moeten hebben op lagere snelheid ook denk ik. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:49 Onderwerp: |
|
|
|
uitlijnen is pas gebeurd
vering is gewoon nog std als ik het goed heb bandespanning is ook goed. is denk k zelf iets met de vering.
maar wat raden julli dan aan schroefset of gwoon andere schokdempers _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:58 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt eraan wat jij zelf wil.
Als je zelf hardheid wil kunnen wijzigen, neem dan een schroefset.
Wil je hoogte kunnen aanpassen zijn er ook kits waar dat mogelijk is.
Zelf hoefde ik dat allemaal niet en heb ik gewoon voor een sportkit (schokbrekers en veren) gekozen met bescheiden verlaging waar niks te regelen aan is.
Blijf je bij standaard, moet je gewoon kijken wat er versleten is. Vaak zijn het de veren (metaalmoeheid) maar kan ook best dat beide aan vervanging toe zijn.
Misschien kun je ook eens het probleem voorleggen waar je de wagen hebt laten uitlijnen. Heb zelf helaas al meerdere malen meegemaakt dat uitlijning niet juist gebeurde en problemen dus niet opgelost raakten, tot ik bij een ander bedrijf vierkant liet uitlijnen die meteen zagen dat 't niet goed gedaan was. _________________
Laatst aangepast door Jesse op Zo 16 Sep 2007, 17:01, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 17:00 Onderwerp: |
|
|
|
ok k denk dat ik van de week dan maar even langs de dealer ga kijken wat zei zeggen. _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 17 Sep 2007, 11:23 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Minder harde veren monteren, minder lucht in je banden en minder gas geven...
En FWD wil ook nog wel eens schelen |
Hij rijdt een Peugeot 206... Dat is al FWD. Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de achterwielophangingen van Peugeot;
Hier op het forum hebben Maximus en ThunderBunny al eens met mij meegereden in de 306 van mn ma, wat een baggen achterwielophanging heeft dat ding, niet normaal meer! En dat terwijl aan mn moeders auto alles qua ophanging standaard is.
Een klasgenoot van me rijd 'n 205GTI, en dat ding heeft last van een 'meesturende achteras', ver versleten ophangrubbers vd achteras waardoor deze mee gaat sturen/ zwabberen in bochten. Volgens hem een probleem waar alle 205jes last van hebben.
Laat bij de dealer je hele achterwielophanging eens controleren op spelingen van de ophangrubbers etc. Ik gok dat daar ergens de oorzaak van je probleem te vinden is. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 17 Sep 2007, 14:40 Onderwerp: |
|
|
|
jer3 schreef: |
ok k denk dat ik van de week dan maar even langs de dealer ga kijken wat zei zeggen. |
kweet al wat die gaat zeggen..
komt niet door je achteras maar door het gas geven over hobbels..
als bijv 1 van de voorwielen de lucht in gaat krijgt deze 100% van de aandrijving door het diff(een diff. is gemaakt omdat er in bochten een snelheidsverschil mogelijk moet zijn tussen rechts en links)
en als je dan de grond weer raakt/grip krijgt zal het snelheidsverschil weer opgevangen moeten worden, hierdoor kan je auto nogal gaan wiebelen..
verlagingsset op een peug heeft weinig nut..
aangezien de achteras een torsieas is,
deze is alleen te verlagen door de as los te maken en aan beide zijdes deze dan een paar tandjes lager terug te zetten.
meestal krijg je dan een r-l hoogteverschil en hij wordt niet stugger, en zal dus gewoon een even grote veerweg behouden..(met verlagingsveren wordt hij wel stugger, maar die heeft hij dus niet..)
beter is om andere schokbrekers+dikkere torsieas te monteren..maar dit is gewoonweg te duur. |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Ma 17 Sep 2007, 15:09 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Murcielaygo schreef: |
Minder harde veren monteren, minder lucht in je banden en minder gas geven...
En FWD wil ook nog wel eens schelen |
Hij rijdt een Peugeot 206... Dat is al FWD. Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de achterwielophangingen van Peugeot;
Hier op het forum hebben Maximus en ThunderBunny al eens met mij meegereden in de 306 van mn ma, wat een baggen achterwielophanging heeft dat ding, niet normaal meer! En dat terwijl aan mn moeders auto alles qua ophanging standaard is.
Een klasgenoot van me rijd 'n 205GTI, en dat ding heeft last van een 'meesturende achteras', ver versleten ophangrubbers vd achteras waardoor deze mee gaat sturen/ zwabberen in bochten. Volgens hem een probleem waar alle 205jes last van hebben.
Laat bij de dealer je hele achterwielophanging eens controleren op spelingen van de ophangrubbers etc. Ik gok dat daar ergens de oorzaak van je probleem te vinden is. |
ok thanks daar heb ik wat aan .
zal het aangeven heb immers nog jaar garantie _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 17 Sep 2007, 22:52 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Hij rijdt een Peugeot 206... Dat is al FWD. |
ik dacht dat Jer3 BMW reed, vandaar die opmerking...
Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen moeite heb gedaan dat te controleren
(wat ik meestal wel doe), omdat ik daar even geen zin in had... |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 18 Sep 2007, 3:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik dacht dat alleen de hele oude Peugeotjes achter een torsieas hadden... 206 praten we al over de 90er jaren...
[Edit] ...maar toch hebben ze 't nog schijnbaar... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|